Pierwsza generacja Supry była rozwinięciem Toyoty Celica, jednak wyróżniała się wydłużoną maską i rozstawem osi, aby zmieścić większy, sześciocylindrowy silnik. Była to próba stworzenia samochodu, który mógłby konkurować z Nissanem Z i innymi sportowymi modelami z tamtego okresu. Supra pierwszej generacji była dostępna z kilkoma wersjami silników, w tym z jednostką 2.0-litrową (dostępną głównie w Japonii) oraz 2.6-litrowym rzędowym sześciocylindrowcem, co zapewniało jej przyzwoitą moc, ale bardziej skupiano się na komforcie niż na czystej sportowej dynamice.
Była to dobrze wyposażona wersja, z luksusowymi opcjami jak skórzane siedzenia i systemy wspomagające kierowcę. Nadwozie miało bardziej zaokrąglone kształty, co odróżniało ją od bardziej kanciastej konkurencji.
Zdjęcia serii pierwszej z przodu i tyłu